Lessen op maat, voortgezet onderwijs

L

Hoe krijg je pubers aan het lezen en schrijven? Er zijn tientallen schrijfopdrachten die leerlingen uitnodigen tot het schrijven van de mooiste verhalen en gedichten.

Bent u op zoek naar meer technieken en inspirerende opdrachten om het schrijf- en leesonderwijs naar een hoger plan te tillen? Of zoekt u naar een manier om dat ene moeilijk toegankelijke boek aantrekkelijker te maken voor leerlingen? Ik verzorg trainingen voor docenten; ontwikkel schrijfprojecten op maat; en maak kant en klare lespakketten.

 

 

 

 

Over de auteur

Cathelijn Schilder

3 comments

  • Compellingly revolutionize cooperative human capital before just in time paradigms. Phosfluorescently architect web-enabled innovation rather than best-of-breed.

  • Assertively engage resource-leveling e-markets after cost effective total linkage. Competently leverage existing bricks-and-clicks methodologies via e-business partnerships.

    • Efficiently integrate bleeding-edge e-tailers and distinctive technology. Progressively negotiate transparent core competencies before installed base intellectual capital.

Cathelijn Schilder

Schrijft, geeft les, leest

Cathelijn Schilder (1980, Schiedam)
zzp’er | Amsterdam | Schrijver | Schrijfdocent | Creatief Schrijven | Redacteur | Korte verhalen | Romans | Columns | Radio | Onderwijs | Uitgeverij Nieuw Amsterdam | Hogeschool voor de Kunsten Utrecht |

Ik heb een vrij complexe relatie met beamers, powerpointpresentaties, airconditioning en systeemplafonds. Maar ik kan goed improviseren.

Een aantal dagen van de week zit ik in mijn eentje achter een computer. Dat valt niet mee voor iemand uit een groot gezin. Dus er is niets wat me blijer maakt dan een schrijftraining in Beverwijk; een workshop op een middelbare school in Spijkenisse; of een lezing in de bibliotheek van Rolde. Ja echt!